Газар зохион байгуулалт, геодези, зураг зүйн газраас газрын кадастрын нэгдсэн систем буюу www.egazar.gov.mn цахим системийг хэрэглээнд нэвтрүүлжээ. Иргэн, хуулийн этгээд уг цахим системийг ашиглан газартай холбоотой бүх төрлийн мэдээллийг авахаас гадна газар эзэмших, өмчлөх, ашиглах эрхтэй холбоотой 17 төрлийн өргөдлийг илгээх боломжтой юм. Ингэснээр газар эзэмшигч иргэн, төрийн албан хаагч хоёрын дундах үл ойлголцол, дүүргүүдийн газрын албанд бий болдог оочер дараалал арилж, иргэн гар утсаараа газартай холбоотой бүх төрийн үйлчилгээг авах нөхцөл бүрджээ.
-Газар эзэмших, өмчлөх, ашиглах эрхтэй холбоотой 17 төрлийн өргөдлийг цахимаар илгээр боломжтой болсон-
Бид www.egazar.gov.mn цахим системийн талаар Газар зохион байгуулалт, геодези, зураг зүйн газрын Кадастрын хэлтсийн дарга П.Баянтүмэнгээс тодрууллаа.
Тэрбээр “Улсын хэмжээнд газрын кадастрын нэгдсэн цахим системийг нэвтрүүлсэн. Энэ цахим систем нь иргэн, хуулийн этгээдийн эзэмшиж, өмчилж, ашиглаж байгаа газрын бүртгэлийн нэгдсэн сан дээр тулгуурлаж хийсэн цогц нэгдсэн систем юм. Энэ системийг иргэн, хуулийн этгээд ашиглаад газартай холбоотой бүх мэдээллийг авах боломжтой болсон. “Энэ хэний газар вэ” гэдгээс бусад бүх мэдээллийг нээлттэй тавигдсан. Хувь хүний нууцын тухай хуулиараа аливаа нэг газрын эзэмшигчийнх нь нэр нууц байх ёстой. Тэгэхээр иргэн egazar.gov.mn цахим систем рүү нэвтрээд өөрийнхөө газартай холбоотой мэдээллүүд, төлбөрийнхөө нэхэмжлэл, ногдуулалт, газрын хэмжээ, зориулалт, захирамж, гэрээний хугацаа дууссан, дуусаагүй, барьцаанд бүртгэлтэй эсэх зэрэг бүх мэдээллийг авах, тэрийгээ тодорхойлолтоор хэвлээд авах, лавлагаанд ашиглах боломжтой.
Мөн иргэд газрын албанд өргөдөл өгдөг. Гэхдээ тэр өргөдөл нь ямар шатанд явж байгаа, хаана очоод гацсан, хэд хонож байгаа гэх мэт мэдээллийг олж авах боломжгүй байсан. Мэдэхийн тулд заавал өөрийн биеэр газрын албанд очиж, байцаагчаасаа асуух шаардлагатай болдог. Харин одоо бол энэ цахим системийг ашиглаад гэрээсээ “Миний өргөдөл хууль дүрмийнхээ дагуу явах ёстой аль шатан дээрээ явж байна вэ” гэдгийг харж, хянах боломжтой. Гэрээ, гэрчилгээ нь гарчих юм бол “Таны өргөдөл шийдэгдлээ, та газрын албанаас ирж гэрээ, гэрчилгээгээ авна уу” гэдэг мэдэгдлийг таньд өгөх болно. Тухайлбал, хэн нэгэн иргэн эзэмшлийн газартай байлаа гэж бодъё. Тухайн газрынхаа хугацааг сунгах, зориулалтыг өөрчлөх, талбайн хэмжээ өөрчлөхтэй холбоо өргөдлүүдийг газрын албанд өгдөг. Тэгвэл эзэмших эрхтэй холбоотой нийт 12 төрлийн өргөдлийг цахимаар шууд илгээх боломжтой болсон. Газрынхаа хугацааг сунгая, эрхээ бусдад шилжүүлье гэвэл заавал газрын албан дээр очоод байх шаардлагагүй болсон. Та байгаа газраасаа системд нэвтрээд өргөдөл, хүсэлтээ холбогдох материалыг нь хавсаргаад илгээхэд харьяа дүүргийн байцаагч дээр шууд очно. Байцаагч хавсаргах материалууд нь бүрэн байна уу, гэрчилгээ, гэрээ, кадастрын зураг нь байна уу гэдгийг хянаж үзээд шаардлага хангасан бол “өргөдөл баталгаажлаа” гэдэг мэдэгдлийг таньд илгээнэ.
Ингэснээр төрийн албан хаагч болон иргэдийн хооронд үүсдэг зөрчлүүд эрс багасна. Дээрээс нь сумын даамал, газар зохион байгуулагч нар өргөдлийг хүлээж авах, шийдвэрлэх бүх үйл ажиллагаа нээлттэй болж байгаа” гэлээ.
-Иргэн газартай холбоотой үйлчилгээ авахын тулд дүүргийнхээ газрын албанд 10 удаа биеэр очдог байсан бол цахим системийг ашиглаад сурчихвал нэг л удаа очно-
Бид БЗД-ийн Газар зохион байгуулалтын албаны дарга Д.Бат-Өлзийгөөс тус дүүргийн газрын албанд биеэр очиж үйлчлүүлж байгаа иргэдийн тоо, ачаалал, цахим системийн талаарх иргэдийн ойлголтыг нэмэгдүүлэх чиглэлээр хийж буй ажлуудынх нь талаар тодрууллаа.
-Танай дүүргийн газрын алба их ачаалалтай ажилладаг харагдаж байна. Өдөр танай газрын албаар хичнээн хүн үйлчүүлдэг юм бэ?
Баянзүрх дүүрэг 470 гаруй мянган хүн амтай. Энэ иргэдээс манай газар зохион байгуулалтын албаар байнга үйлчлүүлдэг 100 гаруй мянган иргэн байгаа. Бид өдөрт 300 гаруй, жилд 10 мянга иргэнд үйлчилдэг.
-www.egazar.gov.mn нэгдсэн системийг нийтээр ашиглаад эхэлвэл танай дүүргийн газрын албан үүсдэг энэ ачаалал хэдий хэмжээнд буурна гэж тооцоолж байгаа вэ?
-Газар эзэмшдэг, өргөдөл, хүсэлт гаргадаг иргэд их байгаа нөхцөл байдалд тулгуурлаад газартай холбоотой бүх үйлчилгээг цахимжуулах нь зүйтэй гэж үзсэн. Мөн коронавирусийн нөхцөл байдалд тохируулан цахимаар үйлчилгээ үзүүлэх хэлбэрт шилжсэн. Энэ бүх шаардлагын үндсэн дээр цахим систем маань бий болсон гэж хэлж болно. Өмнө нь веб хувилбараар гарсан, одоо гар утасны аппликейшн хэлбэрээр гарч байна. Хэрвээ иргэн, хуулийн этгээд энэ системийг ашиглаад сурчихвал газрын албанд биеэр 10 ирдэг байсан бол нэг удаа л ирдэг болно. Газартай холбоотой материалуудынхаа эх хувийг өөрийн биеэр өгөх ёстой учраас нэг удаа ирэхээс өөр аргагүй.
-Иргэд энэ цахим системийн тухай төдийлөн сайн ойлголт, мэдээлэлгүй байна. Таны байгууллагын зүгээс цахим системийг сурталчилах, иргэдэд ойлголт мэдээлэл өгөх чиглэлээр ямар ажил зохион байгуулж байна вэ?
-Одоогоор нэгдсэн цахим системийг маш цөөхөн хүн ашиглаж байна. Тиймээс бид долоо хоногт 1-2 удаа лайв дамжуулалт хийж, нэгдсэн цахим системээ сурталчилж байгаа. Мөн газрын албаны пейж хуудсандаа мэдээллүүдээ тогтмол байршуулж байна. Цаашлаад газрын албанд биеэр ирж үйлчлүүлж байгаа иргэдэд аман байдлаар танилцуулга хийж байна. Иргэдэд тараах гарын авлага мөн бэлдэж байгаа.
Газрын кадастрын нэгдсэн систем буюу www.egazar.gov.mn цахим систем хэрэглээнд нэвтэрснээр газартай холбоотой асуудлаа шийдэх гэж олон цагаар оочер дараалалд зогсдог, олон удаа биеэр очих шаардлагатай болдог, өргөдөл, хүсэлттэй холбоотойгоор төрийн албан хаагчтай үл ойлголцдог гэх мэт саад бэрхшээлүүд ард хоцорч байна. Одоо гагцхүү иргэд www.egazar.gov.mn ашиглаж сурах л үлджээ.
Газартай холбоотой бүх мэдээлэл, үйлчилгээг www.egazar.gov.mn цахим системээс авах боломжтой болжээ |
|