• Өнөөдөр 2024-10-06

Улаанбаатар хотын хамгийн том нүхэн гарцын авто замын хөдөлгөөнийг нээлээ

2024-09-14,   323

Улаанбаатар хотын түгжрэлийг бууруулах ажлын хүрээнд Таван шарын гарам, Геологийн төв лабораторийн уулзвар, “Хермес” төвийн төмөр замын зоорь, Нарантуул захын дөрвөн замын уулзвар гэсэн дөрвөн байршилд нүхэн гарц байгуулах төслүүд амжилттай хэрэгжиж байгаа билээ. Үүний нэгэн тод жишээ болж өнөөдөр БНХАУ-ын Эксим банкны хөнгөлөлттэй зээлээр барьсан Таван шарын нүхэн гарцыг нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын захирагч Х.Нямбаатар болон хотын удирдлагууд, холбогдох албаны хүмүүс, хүндэт зочдын хамт хүрэлцэн ирж авто замын  хөдөлгөөнийг нээж, иргэдэд хүлээлгэн өгч байна.


Нүхэн гарцын авто замын хөдөлгөөний нээлтийн үеэр Хотын дарга Х.Нямбаатар “Нээлтэд хүрэлцэн ирсэн хүндэт зочид та бүхэнд баярлалаа. Ялангуяа төслийг санхүүжүүлсэн БНХАУ-ын Эксим банк болон бүтээн байгуулалтын ажлыг хийж гүйцэтгэсэн хамт олонд талархлаа илэрхийлье. 1949 онд Улаанбаатар хотод анхны төмөр зам байгуулагдсанаас хойш Улаанбаатар хотын авто замын хөдөлгөөн төмөр замын хөдөлгөөнтэй нэг түвшинд байж ирсэн. Энэхүү төсөл болон 2024 оны арав, арваннэгдүгээр сард хийж хэрэгжүүлэх нүхэн гарцын ажлууд, 2025 онд хэрэгжүүлэх Дүнжингаравын уулзварын нүхэн гарцыг барьснаар цаашид Улаанбаатар хотын авто замын хөдөлгөөн төмөр замын хөдөлгөөнтэй давхцахгүй хөдөлгөөнд оролцох бүрэн боломж бүрдэнэ. Ингэснээр Улаанбаатар төмөр замын ачаа эргэлтийн хэмжээ өсөхөөс гадна Улаанбаатар хотын авто замын түгжрэлийг тодорхой түвшинд бууруулах тооцоо судалгаа гарсан. Ажлыг гүйцэтгэх явцад бүтээн байгуулалтыг хийж хэрэгжүүлсэн БНХАУ-ын төмөр замын барилгын компанийн ажилчдад зарим бэрхшээл тулгарсан. Улаанбаатар хотын газар доорх мэдээллийн сангийн зарим мэдээлэл дутагдалтай байснаас шалтгаалж тодорхой цаг хугацаанд ажил хойшлох нөхцөл байдалтай тулгарч байсан. Гэсэн хэдий ч Улаанбаатар хот, гүйцэтгэгч компани болон төслийн нэгжийн хэрэгжүүлж байгаа байгууллагуудын ажлын уялдаа сайн байсны үр дүнд цаг хугацаа хожиж, чанарын өндөр түвшинд ажлыг гүйцэтгэлээ. Тухайлбал, Ус сувгийн удирдах газрын хамт олон бүтээн байгуулалтын ажилд туслан гүйцэтгэгчээр ажиллалаа. Нүхэн гарцыг барихад олон байгууллагын ажлын уялдаа холбоо чухал байлаа. Түгжрэлгүй Улаанбаатарыг хамтдаа бүтээцгээе” гэлээ.

Таван шарын нүхэн гарц нь төмөр замын доогуур 169 метр урт, 5.8 метр өндөр, 10.2 метр өргөнтэй хос туннел, иж бүрэн ус зайлуулах систем бүхий инженерийн байгууламж гэдгээрээ Улаанбаатар хотдоо анхдагч бүтээн байгуулалт юм. Мөн хойд туслах авто зам 425 метр, урд туслах авто зам 252 метр урт бөгөөд хоёр түвшний огтлолцолтой. Нүхэн гарцыг бүрэн нээснээр хоногт 32,500 автомашин зорчих боломжтой болно. Ийнхүү авто замын нэвтрүүлэх чадвар нь 22,9 хувиар нэмэгдэж, түгжрэл бууруулахад үр нөлөөгөө үзүүлэх юм. Төмөр замын 396 дугаар гармаар хоногт 53 галт тэрэг өнгөрч, нийт 2 цаг 48 минут орчим хугацаанд гармыг хаадаг байна. Цаашид хоногт 5-6 цаг уг гармыг хаах шаардлага үүсэхээр тооцоо судалгаа гарсан тул нүхэн гарцыг барьснаар авто замын урсгал галт тэрэгний хөдөлгөөнөөс хамааралгүй болж байгаа онцлогтой юм. Төлөвлөгөөний дагуу Таван шарын нүхэн гарцыг аравдугаар сард бүрэн ашиглалтад оруулах бол есдүгээр сарын 14-ний өдөр ийнхүү авто замын хөдөлгөөнийг нээж байна.


Улаанбаатар хотын хамгийн том нүхэн гарцын авто замын хөдөлгөөнийг нээлээ
АНХААР! Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууныг баримтална уу. Ёс бус сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Мэдээний сэтгэгдэлд ergelt.mn хариуцлага хүлээхгүй.

Нийт сэтгэгдэл: 3
  • Сэтгэгдэл үлдээсэн: 2024-09-15 22:00:08
    Уншигч: Заль мэх, өс хонзонтой байж л ард түмний толгой дээр сууж авцгаасан эд нар
  • Сэтгэгдэл үлдээсэн: 2024-09-14 19:58:22
    Myanmar bandi: Demberel heruulch, us honzonch nyngar bandi
  • Сэтгэгдэл үлдээсэн: 2024-09-14 15:19:40
    Зочин: Хатуу хучилттай зам, гүүрэн гарцууд эд бүгд мэргэжлийн байгууллагын маш хатуу хяналтын дор стандартын дагуу, улирал цаг агаар харгалзан хийгдэх дэд бүтцийн бүтээн байгуулалтын ажил шүү дээ. Гэтэл Нямбаатар дарга сонгуулийн өмнө маш богино хугацаанд үнэхээр харамсмаар байдлаар мэргэжлийн бус түвшинд хийж, ард түмэн, улсыг хохироож байна. Үүнийг та бүхэн одоо хийж буй, өмнөх жилд хийсэн явган ба автозамын ажлуудаас харж болно. Мөн явган болон дугуйн зам харахад гайгүй юм шиг мартаа шууд элс ухаад өндөр нам, муруй хазгай шууд элсэнд суулгаж өрсөн сул хаттанцарууд байгаа нь эхнээсээ эдвэрч байна. Мөн маш их худлаа ярьдаг. Одоо Голден биллийн харалдаа сэлбийн хэсэгт үерээр эвдэрсэн сандал, сүүдрэвч, гол дагуух явзан замууд бүгд хэвээрээ эвдэрхий байна. Шинэ номын сангийн хажуу дахь зөвшөөрөлгүй байр нураалаа гээд байгаа нь СИТИ сургуулийн арын барилгын каркасыг нурааснаа хэлж байх жишээтэй. Харин номын сангийн хажуу дахь баригдаж дуусаагүй барилга хэвээр л хэвтэж байна. Тэнд ихээхэн хэмжээний зам эвдэрсэн хэвээр, нураасан барилгын доорх ухашд шороо хийж дутуу тараасан болоод орхисон нь одоо машин тэрэг зорчиход маш их хүндрэлтэй болж үлдсэн. Ийнхүү Нямка дарга ажил хийж байхын хажуугаар дэлс худлаа их ярьж харагдах юм аа. Өш хонзон, заль ихтэй ч байж магад. .
Шинэ мэдээ
Нийтлэлчид
Монгол Улс, Улаанбаатар хот, Сүхбаатар дүүрэг, VIII хороо, "Ардын эрх"-ийн байр, Гуравдугаар давхарт Эргэлт.мн редакц
7509-1188