Автозамын түгжрэл нийслэлчүүдийн толгойны өвчин, улстөрчдийн сонгуулийн сурталчилгаандаа ашигладаг гол зэвсэг болсоор олон жилийг үзлээ. “Автозамын түгжрэлийг бууруулна” гэдэг нь улстөрчдийн хувьд зүгээр л зүйр цэцэн үг юм билээ. Тэд бүр бүлгээрээ, намаараа энэ үгийг хэлэх дуртай болохоос түгжрэл бууруулах ямар ч гарц шийдэл, санал, төлөвлөгөө боловсруулахгүй гэсэн үг. Автозамын түгжрэл эсрэгээрээ эрх баригчдад ашигтай. Түгжрэл бууруулах юм сан гэж ажиллах нь битгий хэл санаа зовдог нэг ч хүн байхгүй гээд бод. Зүгээр л түр зуур аргацаахын тулд иргэдийн амьдралд, бодит байдалд нийцэхээргүй шийдвэр гаргадаг. Хамгийн сүүлийн үеийн жишээг дурдвал, НЗДТГ-ынхан 1.8 тэрбум төгрөгөөр автозамын түгжрэл бууруулах санал, авахаар тендер зарласан. Гэвч тус санал нь ямар үр дүнд хүрэх нь ойлгомжгүй, тодорхойгүй. Дээрээс нь Зам ашиглалтын хураамжийг километр тутамд 15 төгрөгөөр тооцож авахаар болсон.
Энэ талаар холбогдох албан тушаалтнууд мэдээлэл өгөхдөө “ Зам, тээврийн түгжрэл бууруулах чиглэлд зөөлөн, хатуу бодлогыг хослуулан хэрэгжүүлж байна. Улаанбаатар хотын 1181 км орчим замын 85 хувь нь ашиглалтын шаардлага хангахгүй, жил бүр нөхөөс, засвар хийдэг. Замын сангийн хөрөнгө зам ашигласны төлбөрөөс бүрддэг. Замын төлбөр моторын багтаамжаас хамааран бага оврын машин 20.000, том оврын автомашин 40.000 төгрөг жилд төлдөг. Зам тээврийн удирдлагын ухаалаг систем RFID ашиглалтад орсноор замын төлбөр хураамжийг киллометр тутамд 15 төгрөгөөр тооцож авдаг болно. Нийслэл хотын иргэд жилд дунджаар 10 мянган км зам туулдаг гэсэн судалгаа байна. Түүнчлэн Улаанбаатарт зорчиж буй машины 18 хувь нь хөдөө орон нутгийн машинууд байдаг гэсэн судалгаа бий. Улаанбаатар хоттой ойрхон аймаг, сумдын иргэд амралтын өдрүүдэд ирж, такси үйлчилгээ эрхэлж, ашиг олдог. Эдгээр автомашины хувьд киллометр тутамд төлөх төлбөр нь 45 төгрөг байх юм. Харин товчоодоор орж ирэхэд 1500 төгрөг төлдөг хэвээр байна. Мөн их багтаамжийн зогсоолуудыг шинээр барьж эхэлсэн. Ингэснээр хөдөө, орон нутгаас ирж байгаа хүмүүс үнэгүй зогсоолд машинаа тавих боломжийг бүрдүүлнэ. Хотын хоёр захад байрших их багтаамж зогсоолууд руу богино эргэлтийн автобус явуулахаар төлөвлөж байна. Түүнчлэн тээврийн хэрэгсэл цахим гэрчилгээтэй болно. Өөрөөр хэлбэл цаасан хэлбэрээр тээврийн хэрэгслийн гэрчилгээ байхгүй, тусгай мэдрэгч /tag/-тэй болно. Тэрхүү мэдрэгчийг ашиглаж төлбөр тооцоог бүртгэж, бүрэн барагдуулахад анхаарах юм. Төлбөр тооцоо төдийгүй автомашины үзлэг оношилгооны хамрагдалтыг ч нэмэгдүүлнэ. Цаашид Улаанбаатар хот тээврийн хэрэгсэл төдийгүй шатахууны хувьд ч стандарт тогтооно. Нийслэлийн агаарын бохирдол асар их байгаатай холбоотойгоор шатахууны стандарт тогтоохоор яригдаж байна” гэсэн юм.
.jpg)
Мөн автомашийн дугаарын тэгш, сондгойгоор явуулах шийдвэр гаргасан. Гэвч энэ шийдвэр нь мөн л түгжрэл буурах боломжгүй юм. Тухайлбал, Улаанбаатар хотод 1.7 сая хүн амьдардаг. Жил бүр улсын хэмжээнд тээврийн хэрэгсэл 9.5 хувиар нэмэгддэг бол замын урт 1.5 хувиар уртасдаг. Хоёрдугаарт, Улаанбаатар хот 408 уулзвартай.154 уулзвар гэрлэн дохиотой. Гуравдугаарт, Автомашины зогсоолгүй, дөрөвдүгээрт, нийтийн тээвэр хангалтгүй, тавдугаарт, нийгмийн байгууламж, түүний хүртээмж тэгш бус байгаа юм. Энэ бодлогыг гаргахын тулд зориулсан 420 тэрбум төгрөг салхинд хийсэж буйтай адил юм. Тэгэхээр нийслэлчүүд улстөрчдийн амны зугаа болсон “Автозамын түгжрэл бууруулна” гэх үгэнд итгэхээ больж, НЗДТГ-ынхны гаргаж буй шийдвэрийг эрс эсэргүүцэж, бодит байдалд нийцэж шийдвэр гаргаж чадахгүй байгаад нь ундуйцаж байна.
| НИЙСЛЭЛЭЭС АВТОЗАМЫН ТҮГЖРЭЛ БУУРУУЛАХ ШИЙДЭЛ ХҮЛЭЭГЭЭД ХЭРЭГГҮЙ ЮМ БИШ ҮҮ |
|
"Gem mall" худалдааны төвд эхнэрээ хутгалж, хөнөөсөн Н.Энхбатын хавтаст хэрэг
2025-12-26 11:46:44
2025 ОНД ХӨДӨЛМӨР ЗҮТГЭЛЭЭ ҮНЭЛҮҮЛСЭН ОНЦЛОХ УРАН БҮТЭЭЛЧИД
2025-12-26 07:55:29
Азийн танхимын болон тулааны спортын наадам Саудын Араб Улсад болно
2025-12-26 07:10:00
ХҮҮХЭД ЭМЭГТЭЙЧҮҮД ХҮЧИРХИЙЛЛИЙН ЗОЛИОС БОЛЖ, БУСДЫН ГАРТ ОЛНООРОО АМИА АЛДСАН БОЛ СҮР ДУУЛИАНТАЙ БАРИВЧИЛГААНУУД СУРАГ АЛДРАВ
2025-12-26 07:06:08
СУРАГ АЛДАРСАН ДОХ-ТОЙ 12 ХҮН ЧИНЬ 1200-Д ХҮРСЭН БАЙХ ВИЙ ДЭЭ
2025-12-26 07:00:43
ТӨР ТӨСӨВГҮЙ ЯДАЖ БАЙХАД ТӨРИЙН БАНК ТАВАН ДЭД ЗАХИРАЛ “ТЭЖЭЭЖ” БАЙНА
2025-12-26 07:00:00
2025-12-26 07:00:00
ТӨРИЙН ӨМЧИЙН КОМПАНИУДЫГ ХУВЬЧЛАХ ЭДИЙН ЗАСАГ, ЭРХ ЗҮЙН ОРЧИН БҮРДСЭН ҮҮ ЕРӨНХИЙ САЙД АА
2025-12-26 06:59:00
УГТЭ: 2025 онд Зүрх судасны мэс заслын дөрвөн шинэ технологийг Монгол Улсад анх удаа амжилттай нутагшуулж чадлаа
2025-12-25 14:23:34
“МИЛАН-КОРТИНА 2026” паралимпод манай гурван тамирчин оролцоно
2025-12-25 14:16:33
“СИМБА” Ц.БАТААГИЙН ДҮҮ Ц.БАТ-ЭНХ “ЭРДЭНЭТ ҮЙЛДВЭР”-ИЙГ ЭЗЭГНЭЖ, НӨГӨӨ ДҮҮ Ц.БАТСАЙХАН НЬ АВТО ТЭЭВРИЙН ҮНДЭСНИЙ ТӨВИЙГ АВАХААР САНААРХАЖ ЭХЭЛЛЭЭ
2025-12-25 14:06:15
Имарт 2025 оны “Шилдэг Худалдааны Энтерпренёр”-ээр шалгарлаа
2025-12-25 12:30:35
Манай тамирчид 2025 онд тив, дэлхийн тэмцээнээс 149 медаль хүртжээ
2025-12-25 11:24:22
"ЦАСАН ОХИНЫ НУУЦ"-ЫН ЭРЭЛД
2025-12-25 11:03:12
Б.Ганхайч дэлхийн чансааны гуравдугаар эрэмбэлэгджээ
2025-12-25 07:15:00
2025-12-25 07:10:00
ОРХОН ГОЛД 36 ЦАГ УЙЛЖ, АВРАЛ ЭРСЭН АНГИЙНХАН МААНЬ ЗУРГААН НАЙЗЫГАА ҮҮРД АЛДАЖ, НЭГНИЙХЭЭ ЦОГЦСЫГ ОЛООГҮЙ ДЭЭ
2025-12-25 07:01:26
САНГИЙН ЯАМНЫ ТНБД-Д ЗҮТГЭЖ БУЙ ДАРГА СУУДЛЫН ДАЛЛАГАТАЙ М.БАЯРМАГНАЙН ҮНЭН ТӨРХ
2025-12-25 07:00:00
МОНГОЛЫН ГЭРЭЛТ ИРЭЭДҮЙ БОЛСОН 2025 ОНЫ ОНЦЛОХ 10 ХҮҮХЭД
2025-12-25 07:00:00
ХЭТ ӨӨДРӨГ ТӨСӨВТӨӨ ЧИРЭГДЭХИЙН ЦААД ШАЛТГААН
2025-12-25 07:00:00
С.ЦЭЦЭГМАА: МИНИЙ ААВ “ЖИГМЭД ТОГМИД ХОЁР”, “НОРОВЫН НАМТАР” ЗОХИОЛУУДААРАА ХҮҮХДҮҮДТЭЙ ҮРГЭЛЖ ХАМТ БАЙДАГ
2025-12-25 07:00:00
“ХАТАН ХААН СИССИ”-ГИЙН НУТГААР
2025-12-25 07:00:00
| Монгол Улс, Улаанбаатар хот, Сүхбаатар дүүрэг, VIII хороо, "Ардын эрх"-ийн байр, Гуравдугаар давхарт Эргэлт.мн редакц |
| 7509-1188 |