• Өнөөдөр 2025-05-20

Зам ашиглалтын хураамжийг километр тутамд 15 төгрөгөөр тооцож авна

2022-09-08,   611

   Зам тээврийн түгжрэлийг бууруулах чиглэлд зөөлөн, хатуу бодлогыг хослуулан хэрэгжүүлж байна. Улаанбаатар хотын 1181 км орчим замын 85 хувь нь ашиглалтын шаардлага хангахгүй, жил бүр нөхөөс, засвар хийдэг замууд байна.

    Замын сангийн хөрөнгө зам ашигласны төлбөрөөс бүрддэг. Замын төлбөр моторын багтаамжаас хамааран бага оврын машин 20,000, том машин 40,000 төгрөгийг жилдээ төлдөг. Зам тээврийн удирдлагын ухаалаг систем RFID ашиглалтад орсноор замын төлбөр хураамжийг км тутамд 15 төгрөгөөр тооцож авдаг болно.

   Нийслэл хотын иргэд жилд дунджаар 10 мянган км зам туулдаг гэсэн судалгаа байна. Түүнчлэн Улаанбаатарт зорчиж буй машины 18 хувь нь хөдөө орон нутгийн машинууд байдаг гэсэн судалгаа бий. Ний нуугүй шууд хэлэхэд ойрын аймаг, сумдын иргэд амралтын өдрүүдэд ирж, такси үйлчилгээ эрхэлж, ашиг олдог. Эдгээр машины хувьд км тутамд төлөх төлбөр нь 45 төгрөг байх юм. Товчоодоор орж ирэхэд 1500 төгрөг төлдөг хэвээр байна.

Мөн их багтаамжийн зогсоолуудыг шинээр барьж эхэлсэн. Ингэснээр хөдөө, орон нутгаас ирж байгаа хүмүүс үнэгүй зогсоолд машинаа тавих боломжийг бүрдүүлнэ. Хотын хоёр захад байрших их багтаамж зогсоолууд руу богино эргэлтийн автобус явуулахаар төлөвлөж байна. Түүнчлэн тээврийн хэрэгсэл цахим гэрчилгээтэй болно. Өөрөөр хэлбэл цаасан хэлбэрээр тээврийн хэрэгслийн гэрчилгээ байхгүй, тусгай мэдрэгч /tag/-тэй болно. Тэрхүү мэдрэгчийг ашиглаж төлбөр тооцоог бүртгэж, бүрэн барагдуулахад анхаарах юм. Төлбөр тооцоо төдийгүй автомашины үзлэг оношилгооны хамрагдалтыг ч нэмэгдүүлнэ.

Цаашид Улаанбаатар хот тээврийн хэрэгсэл төдийгүй шатахууны хувьд ч стандарт тогтооно. Нийслэлийн агаарын бохирдол асар их байгаатай холбоотойгоор шатахууны стандарт тогтоохоор яригдаж байна.


Зам ашиглалтын хураамжийг километр тутамд 15 төгрөгөөр тооцож авна
АНХААР! Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууныг баримтална уу. Ёс бус сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Мэдээний сэтгэгдэлд ergelt.mn хариуцлага хүлээхгүй.

Нийт сэтгэгдэл: 1
  • Сэтгэгдэл үлдээсэн: 2022-09-08 10:01:37
    Zochin: Болиод өгөөрэй. Ажил хийх болохоор л татвар, хураамж яриад явчихдаг юм. Асуудлыг том үургаар нь харж шийдвэр гаргаж үзээрэй. Үр дүн нь 2 сар болохгүй ийм шийдвэр гаргахаа больж үзээрэй. Ингэж иргэдийнхээ Үндсэн хуулиар олгогдсон эд хөрөнгө олж авах, түүнийгээ ашиглах, эдлэх эрхийг бүү боож хаагаарай. Тэгээд ч хөдөөний дугаартай хотод амьдардаг өчнөөн машинууд байдаг. Тэд нар нь ч, хөдөөнийхөн нь ч тэр бүгд хотын дугаар аваад л дуусна биз дээ энэ шийдвэрийн чинь үр дүн. Тэрний оронд эхлээд бүх их, дээд, дунд сургуулиудынхаа тусгай зөвшөөрөлд нь автобустай байх шалгуур, шаардлагыг оруулаад, хичээл эхлэх, тарах үеүдэд автобусаараа ҮНЭ ТӨЛБӨРГҮЙ явах боломжоор нь ханга. Харин бусад үед нь нийтийн тээврээрээ ТӨЛБӨРТЭЙ үйлчлүүлэх хэрэгтэй. Гадны оюутнууд тэгж л явдаг шүү дээ. Тэгвэл нийтийн тээврээр үйлчлүүлдэг хүмүүс чинь ч замбараатай болж, орлого нь ч нэмэгдэж, үйлчилгээ нь ч сайжрах боломжтой. Нийтийн тээврийн үйлчилгээ сайжрах юм бол хүн бүр машин унаж, түгжирч явья гэж бодохгүй шүү. Түгжрэлд ч эерэг нөлөөтэй. Ер нь хамаг түгжирэл их дээд сургууль цэцэрлэг, сургууль эхлэхээр л үүсдэг биз дээ. Бас энэ баахан захууд байна. Хотоос гаргах хэрэгтэй. Хүмүүс ямар байнга очих биш. Хэрэгтэй үедээ ганц нэг удаа зайтайхан очоод үйлчлүүлцгээнэ бизв
Шинэ мэдээ
Нийтлэлчид
Монгол Улс, Улаанбаатар хот, Сүхбаатар дүүрэг, VIII хороо, "Ардын эрх"-ийн байр, Гуравдугаар давхарт Эргэлт.мн редакц
7509-1188